Olinsgymnasiet

Götene

Olinsgymnasiet Götene är en livfull oas mitt i ett grönskande bostadsområde. Här erbjuder vi både högskole- och yrkesförberedande program samt våra specialutformade idrottsprofiler.

Låt dina drömmar ta plats

Välkommen till Olinsgymnasiet Götene

Här möts du av en känsla av kämparglöd, rörelse och laganda – vare sig det är på fotbollsplanen eller i klassrummet. Olinsgymnasiet Götene är en plats där drömmar får ta plats och där studiemål förverkligas. Vill du lira fotboll som Asllani, starta egen bilverkstad eller kanske bli nästa statsminister? Då är detta skolan för dig!

Med våra olika inriktningar, specialutformade idrottsprofiler och nära samarbete med vår skola i Skara, har du stora möjligheter att vara med och forma hur just din utbildning ska se ut.

Öppet hus

Missa inte!

Välkommen till vårens Öppet hus fredag 26 april klockan 16.00-18.00. ⁠

Idrottsprofiler

Vill du kombinera dina studier med din sport finns den unika möjligheten på Olinsgymnasiet i Götene att lägga till en idrottsprofil. Vi erbjuder:

Vi erbjuder följande program:

Vill du utöka dina meritpoäng erbjuder vi även:

• Engelska 7
  • Matematik 2a och Matematik 2b.
  • Moderna språk (franska, spanska och tyska) steg 3 och 4

Kontakt

Rektor på Olinsgymnasiet Götene är Erik Bergsten. Du kan komma i kontakt med honom genom att ringa 076-004 31 92 eller maila erik.bergsten@olinsgymnasiet.se

Program & inriktningar på