Anpassad gymnasieskola

Fordonsvård och Godshantering

Den anpassade gymnasieskolan är för dig som behöver extra hjälp i skolan. Utbildningen är fyraårig och vänder sig till ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning.

Om Anpassad gymnasieskola

Här får du fyra lärorika år med mängder av möjligheter till oförglömliga upplevelser hos oss på Olinsgymnasiet Skara. Du kommer att få nya kompisar, träffa många intressanta människor och få goda förutsättningar för att delta i samhällslivet. På Anpassad gymnasieskola får du utveckla din förmåga att lära dig använda dina kunskaper, både självständigt och tillsammans med andra. Utbildningen är flexibel och vi arbetar i åldersblandade grupper, så att du kan utvecklas utifrån dina förutsättningar.

Du kommer studera i fantastiska lokaler tillsammans med våra engagerade och härliga lärare och assistenter. Vi har två idrottspass per vecka och 22 veckors praktik (APL) under de fyra åren. Tre halvdagar per vecka har du undervisning i ditt valda program.

Programmet för Fordonsvård och Godshantering

Detta är ett program för dig som gillar allt som har med bilar att göra. Här får du arbeta i vår egen verkstad med däck, polering, reparationer, rekond och service.

Hos oss har du även möjlighet att ta truckkort.

Poängplan

Förutom kurserna inom programmen läser du svenska, engelska, matematik, hemkunskap, naturkunskap, samhällskunskap, historia, religion, service & bemötande och idrott & hälsa.

Vill du veta mer om Anpassad gymnasieskola? Maila oss på info@olinsgymnasiet.se eller ring på 0511-16800 så hjälper vi dig.

Bilder från Anpassad gymnasieskola

Bläddra mellan bilder