Götene

I Götene finner du både högskole- och yrkesförberedande program samt vår specialutformade idrottsprofil. Här får drömmar ta plats – vare sig det är på fotbollsplanen eller i klassrummet.

Vänergymnasiet Olins

Mariestad

Vänergymnasiet blev en del av Olinsgymnasiet sommaren 2022 och heter därför numera Vänergymnasiet Olins. Här rustar vi dig för framtiden och erbjuder yrkesutbildningar av hög kvalitet som ger stor möjlighet till jobb efter studenten.

Skara

Mitt i centrala Skara ligger Olinsgymnasiet i ett hus fullt av liv och rörelse där kreativiteten sitter i väggarna. Här har vi bedrivit musikutbildning sedan 2002 och det var här vi startade Olinsgymnasiet 2016. Sedan dess har vi expanderat till fler inspirerande och specialanpassade lokaler i området.

Sparresäter

Omgivet av skog och sjö ligger Olinsgymnasiet Sparresäter belägen på Sparresäters vackra egendom. Här erbjuder vi naturbruksutbildningar med skog, sjö och trädgård precis utanför dörren.

Tibro

I Tibro erbjuder vi ett bra utbud av högskole- och yrkesförberedande program samt vår specialutformade idrottsprofil som präglas av Tibros starka föreningsliv.