Personalen

Möt vår stolthet

Personalen

Vem söker du?

Med erfarenhet, kunskap och ett fantastiskt engagemang jobbar vi alla stenhårt för att din gymnasietid ska bli en upplevelse för livet. Här kan du filtrera för att lära känna personalen på din skola eller hitta kontaktuppgifter till just den personen du söker.

Filtrera på orter

(0)

Filtrera på avdelning

(0)
Filter (0) Antal (117)

Adnan Amro

Snickare

Utbildad finsnickare med många års erfarenhet i yrket och som trivs med de varierande arbetsuppgifterna jobbet innebär. På sin lediga tid fiskar han eller promenerar gärna, om han inte renoverar hus.

Götene Mariestad Skara Sparresäter Tibro

Nils Larsson

Lärare

Lugn lärare i idrott och hälsa, historia och samhällskunskap som är nyfiken på allt. Har tidigare arbetat på högstadiet men var nyfiken på hur det är att jobba på andra sidan staketet. På fritiden är det skog och natur, jakt, gammal och ny teknik samt spel som gäller.

E-postadress: nils.larsson@olinsgymnasiet.se

Skara Sparresäter

Veronica Lennartsson

Husfru

Positiv Husfru som alltid har nära till ett skratt. Har tidigare jobbat i handelsträdgård och utmanar nu sig själv i en ny yrkesroll där hon önskar vara en trygghet för eleverna. Det stora intresset är trädgården med allt vad det innebär. Även fiske och promenader står högt på listan.

Sparresäter

Rasmus Sundén

Boendepersonal

Sparresäter

Robert Holmerin

Lärare

Lugn och lyhörd lärare som gick från arbetsmarknad- och vuxenutbildningar till att undervisa ungdomar och hjälpa de få en bra grund att stå på när de går ut i vuxenlivet. Ägnar gärna sin lediga tid åt familj, vänner och teknik.

E-postadress: robert.holmerin@olinsgymnasiet.se

Tibro

Elin Andersson

Gymnasiechef och Rektor Vänergymnasiet Olins

Hästmänniska från landet som efter Musikhögskolan så småningom fick världens bästa jobb! Trivs som fisken i vattnet med omväxlande uppgifter i ett högt tempo bland fantastiska kollegor och underbara elever. Lagar gärna god mat från egna odlingar och andras skogar!

E-postadress: elin.andersson@olinsgymnasiet.se

Götene Mariestad Skara Sparresäter Tibro

Pauline Gustavsson

Lärare

Dansant, lösningsfokuserad och positiv ämneslärare med ett brinnande intresse för personlig utveckling, både hos sig själv och andra. Trivs väldigt bra i skolans värld och har som målsättning att inte bara lära ut kursernas innehåll utan också finnas där för eleven i alla lägen. På fritiden är sambon och sonen det viktigaste som finns tillsammans med familjen och vännerna.

E-postadress: pauline.gustavsson@olinsgymnasiet.se

Götene Tibro

Jesper Börjesson

Tränare Idrottsprofil Motocross/Enduro

Ambitiös och positiv Enduro- & Motocrosstränare med stort idrottsintresse. Under tiden som elitidrottare finns både individuella pallplatser i Enduro-VM samt VM-guld i lag med svenska landslaget med på meritlistan. Att nu få chansen att jobba med ungdomar som vill utvecklas inom idrotten han själv brinner för ser han som svårslaget.

E-postadress: jesper.borjesson@olinsgymnasiet.se

Tibro

Moa Ljung

Lärare Estet Musik MoP

Sångerska och sångcoach med lång erfarenhet i att undervisa, men också i att själv stå på scenen. Älskar att få vara delaktig när elever utvecklas i sång – det är ett glädjefyllt lyxjobb!

E-postadress: moa.ljung@olinsgymnasiet.se

Skara

Richard Pettersson

Lärare

Mötet med eleverna ger en känsla som fortfarande är svårslagen efter snart ett kvarts sekel som lärare. Att undervisa känns som när en dansare dansar eller när en musiker spelar live. I huvudet finns alltid tanken att det är viktigt att försöka jobba så att det blir lite bättre för andra.

E-postadress: richard.pettersson@olinsgymnasiet.se

Skara

Ida Isgren

Lärare och Programansvarig Fordon- och Transport inriktning Transport

Noggrann lärare och programansvarig som värnar om god stämning. Kör allt med hjul och har alltid velat jobba inom utbildning med just fordonsämnen, då de intresserar henne allra mest. På fritiden är det god mat, bakning, frågesport eller att djupdyka i nya intressen/hobbies som gäller.

E-postadress: ida.isgren@olinsgymnasiet.se

Götene Tibro