Idrottsprofiler

På Olinsgymnasiet får dina drömmar och intressen ta plats. Hos oss har du möjlighet att kombinera studierna med en idrott du älskar och vill utvecklas inom. Det ger dig de bästa förutsättningarna för att hålla motivationen uppe under hela gymnasietiden.

Olins Idrottsprofiler

Våra specialutformade idrottsprofiler har ett brett utbud och finns på våra skolor i Götene och Tibro.

Här tränas du tre till sex gånger i veckan av erfarna idrottsutövare och instruktörer med långa meritlistor fyllda av A-landskamper, SM-guld och EM- och VM turneringar. Du får en genomtänkt och vass utbildning som ger dig de bästa förutsättningarna för att utvecklas inom just din idrott. Dessutom missar du ingen skoltid då ditt schema anpassas utifrån din utbildning och din idrottsprofil.

Vi erbjuder följande idrottsprofiler:

Program du kan kombinera med Olins Idrottsprofiler