Olinsgymnasiet

Tibro

Välkommen till Olinsgymnasiet Tibro – vårt senaste tillskott är belägen i Tibros skolområde och mitt bland flera olika idrottsanläggningar. Här erbjuder vi ett bra utbud av högskole- och yrkesförberedande program samt våra specialutformade idrottsprofiler som präglas av Tibros starka föreningsliv.

Låt dina drömmar ta plats

Välkommen till Olinsgymnasiet Tibro

Olinsgymnasiet Tibro är en skola där drömmar får ta plats och där studiemål förverkligas. Vi övervinner utmaningarna tillsammans i såväl klassrummet som i ishallen eller på motocrossbanan. Vill du bemästra en Triple lutz, bli ett proffs i CAD eller är du kanske vår nästa finansminister? Vill du ha en riktigt bra och genomtänkt gymnasieutbildning närmare där du bor? Då är Olinsgymnasiet i Tibro gymnasieskolan för dig!

Genom att samarbeta med det lokala näringslivet och erbjuda relevanta yrkesutbildningar ger vi dig trygghet och rätt kompetenser för arbetslivet. Med våra olika inriktningar och specialutformade idrottsprofiler har du stora möjligheter att vara med och forma hur just din utbildning ska se ut.

Missa inte!

Öppet hus

Missade du hösten Öppet hus? Du vet väl att du alltid är välkommen att kontakta oss om du har några frågor eller komma och skugga hos oss – ett perfekt tillfälle att lära känna skolan innan du gör ditt gymnasieval.

Idrottsprofiler

Vill du kombinera dina studier med din sport finns den unika möjligheten på Olinsgymnasiet i Tibro att lägga till en idrottsprofil. Vi erbjuder:

Vi erbjuder följande program:

Vill du utöka dina meritpoäng erbjuder vi även:

• Engelska 7
  • Matematik 2a och Matematik 2b
  • Moderna språk (franska, spanska och tyska) steg 3 och 4

Kontakt

Rektor på Olinsgymnasiet Tibro är Peter Johansson. Du kan komma i kontakt med honom genom att ringa 076-007 56 09 eller maila peter.johansson@olinsgymnasiet.se

Program & inriktningar på
Olinsgymnasiet Tibro