Idrottsprofiler

Olins E-sport

En skräddarsydd utbildning där du får utvecklas som e-sportare.

Olins E-sport

I samarbete med några av historiens mest kända e-sportare på Area Academy erbjuder vi en specialutformad e-sportprofil där du får utvecklas som spelare. Du får tillgång till rätt utrustning och utbildningsmaterial samt en bra spelarena. Ditt schema anpassas utifrån din utbildning och din idrottsprofil så du missar ingen skoltid.

Counter Strike och Valorant

Olins E-sport fokuserar på spelen Counter Strike och Valorant. På lektionerna finns det möjlighet att träna på båda spelen eller att fokusera på ett utav dem.

I både Counter Strike och Valorant har vi stor kompetent att utveckla unga spelare, dels genom vårt partnerskap med Area Academy, där vi har tillgång till före detta professionella spelare och genom vår lärare som har spelat båda spelen på hög nivå.

Idrottsprofil

Ansvarig tränare för Olins E-sport

E-sportaren Linus Törn har tävlat i många lokala turneringar, varit högst rankad på de flesta communitys och spelat över 9000 timmar i CS

Olins E-sport finns i:

Hur anmäler jag mig?

Är du intresserad av att kombinera dina gymnasiestudier med utvecklande träningar i e-sport?
Klicka på knappen och fyll i formuläret, så kommer vi kontakta dig för mer information.

Bilder från Olins E-sport

Bläddra mellan bilder