Olinsgymnasiet

Skara

Mitt i centrala Skara ligger Olinsgymnasiet i ett hus fullt av liv och rörelse. Här har vi bedrivit musikutbildning sedan 2002 och det var här vi startade Olinsgymnasiet 2016. Sedan dess har vi expanderat till flera inspirerande och specialanpassade lokaler i området.

Estetiska gymnasiet

Välkommen till Olinsgymnasiet Skara

När du slår upp dörrarna till Olinsgymnasiet i Skara möts du av ljudet från musikelever som jammar i korridorerna, bildelever i målarrockar och kamerasmatter från mediaeleverna.
Här huserar våra estetiska inriktningar som skapar en kreativ och inspirerande miljö. Här finns också våra engagerade lärare som gör sitt yttersta varje dag för att din gymnasietid ska bli en upplevelse för livet.

Under din skoltid på Olinsgymnasiet i Skara får du möjlighet att visa upp dina kreativa talanger. Både på och utanför skolan arrangeras föreställningar, konserter och utställningar där alla estetiska inriktningarna deltar på olika sätt. Du har även möjlighet att få arbetslivserfarenhet tack vare uppdrag från det lokala näringslivet, som vi har ett nära samarbete med.

Missa inte!

Öppet hus

Missade du hösten Öppet hus? Du vet väl att du alltid är välkommen att kontakta oss om du har några frågor eller komma och skugga hos oss – ett perfekt tillfälle att lära känna skolan innan du gör ditt gymnasieval.

Studentboende

Intill skolan ligger vårt studentboende som är till för dig som är elev hos oss – perfekt för dig som vill lära känna kompisar på din nya skola.

Olinsgymnasiet Skara erbjuder programmen:

Olinsgymnasiet Anpassad gymnasieskola erbjuder programmen:

Vill du utöka dina meritpoäng erbjuder vi även:

• Engelska 7
  • Matematik 2b
  • Moderna språk (franska, spanska och tyska) steg 3 och 4

Kontakt

Rektor på Olinsgymnasiet Skara är Andreas Vendelholt. Du kan komma i kontakt med honom genom att ringa 076-009 16 55 eller maila andreas.vendelholt@olinsgymnasiet.se

Program & inriktningar på
Olinsgymnasiet Skara